dílna čtení, rozmanitost čtení
- čtení knih přímo v klubu v rozsahu 20 -30 minut
- dle vlastního výběru, náhodného výběru a také určených knih pro daný věk
- rozbor čteného textu – vysvětlení obsahu, neznámých slov a slovních spojení
- získávání informací o autorovi, rozšiřování informační základny o autorovi
storytelling – rozvoj vědomého čtenářství
- práce s textem s kognitivním (vědomosti a poznatky) a afektivním zaměřením (zájmy, postoje a hodnoty), sdílení zážitků ze čtenářských aktivit, čtení s předvídáním, domýšlení příběhu
- pomoc při zvládání čtenářských technik
- umožnit dětem zažít úspěch, kniha jako cesta k formě trávení volného času
práce s ilustrací
- sledování ilustrací knih a rozhovory o nich
- doplňování vlastních ilustrací k čtenému textu
- kolorování černobílých ilustrací
- vyprávění podle ilustrací
nad domácí četbou
- žáci si doporučují knihy navzájem
- žáci vedou rozhovory o domácí četbě
- žáci budou dostávat tipy na domácí četbu
půjčovné
- žáci si budou moci půjčit knihu z žákovské knihovničky
- budou si moci půjčit rozečtenou knihu k pokračování četby
- mohou si vést dokumentaci o přečtených knihách, seznam přečtených knih
- zaměřeno na podpoření rodinného zázemí ve čtenářské gramotnosti