Obsah

Speciální pedagog


Školní speciální pedagog
  • Mgr. Petra Karlíková
Speciální pedagog a koordinátor pro nadané
  • Mgr. Olga Zapletalová


Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami integrovaných v běžné škole, pomáhá podporovat rozvoj žáka, poskytuje poradenství rodičům a metodickou pomoc učitelům.

Poradenská činnost je poskytována bezplatně. Zjištění, která pramení z rozboru výsledků, jsou důvěrná a jsou sdělována výhradně rodičům.


Žák se speciální vzdělávacími potřebami

Za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jsou považováni žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním nebo sociálním znevýhodněním.

Při včasné diagnostice a správném speciálně pedagogickém vedení dokáže dítě se speciálními vzdělávacími potřebami překonat své nedostatky a lépe zvládat kladené na ně požadavky. Mírní se v tom případě možné psychické následky školní neúspěšnosti, kterými mohou být kázeňské potíže, pasivita či rezignace, ztráta zájmu o učení.


Školní speciální pedagog

Školní speciální pedagog Mgr. Petra Karlíková poskytuje poradenskou péči od února 2017 a orientuje se zejména na podporu a pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami nebo žákům, u nichž existuje riziko jeho vzniku. Kontaktní email: petrad@c-box.cz

Kde mě najdete : Kabinet 1. stupně /hlavní budova/
Konzultační hodiny: kdykoliv po domluvě emailem


Příklady potíží, se kterými Vám může speciální pedagog pomoci

I. Stupeň

  • Pletou se mi písmena
  • Nedaří se mi čtení
  • Nepamatuji si básničku
  • Píšu písmena zrcadlově
  • Zapomínám psát velká písmena na začátku věty i u vlastních jmen
  • Jsem moc pomalá/ý
  • Často škrtám
  • Skoro si nepamatuju, co nám paní učitelka vyprávěla
  • Kolik jen těch zajíců je?


II. Stupeň

  • Pomóóóóc diktát!
  • Málo času, málo času!
  • Ať už ti ptáci přestanou řvát! Nemůžu se soustředit!
  • Co jsem to tu napsal?! Tapček místo ptáček?! To přece není možné!
  • Fuj slepá mapa!
  • Vždyť jsem si to kontroloval/a! Proč jsem ty chyby neviděl/a?
  • Už pětkrát jsem si to zadání přečetl/a, ale fakt nevím, co se po mně chce!
  • Fakt jsem se to učil/a a uměl/a jsem to! Nějak se mi to vykouřilo z hlavy.

 

Jsem tu pro Vás a těším se na Vás.